Artykuł sponsorowany

4 czynniki wpływające na wartość pojazdu

4 czynniki wpływające na wartość pojazdu

Wartość rynkową pojazdu wycenia się w momencie odsprzedaży na rynku wtórnym lub gdy chcemy oddać auto w rozliczeniu przy zakupie nowego modelu. Wycen samochodów dokonuje się także przy wyliczaniu wysokości składki na ubezpieczenie. Wartość auta ma znaczenie także w momencie wpisywania pojazdu jako środka trwałego w firmie oraz przy przekazywaniu pojazdu w akcie darowizny. Co zatem wpływa na wartość pojazdu?

Model i rocznik

Zasadniczo im auto jest młodsze, tym większą wartość osiąga. Nie bez znaczenia pozostaje także postrzeganie marki na rynku oraz popularność konkretnego modelu. Im większy jest popyt na dany model, tym droższe jest auto. Na wartość może mieć także wpływ fakt, czy dany model został już wycofany z produkcji oraz, czy mamy do czynienia z wersją po liftingu. W nowszych wersjach zmienia się wygląd, a także unowocześniane są różne rozwiązania konstrukcyjne. Na wartość wpływa także przebieg, a lepiej wyceniane są samochody z mniejszą liczbą przejechanych kilometrów.

Stan techniczny i wizualny

Wycenami samochodów zajmuje się rzeczoznawca motoryzacyjny Experto Robert Adamczyk. Przy każdej wycenie dokładnie oceniany jest stan techniczny i wizualny. Auto z biegiem lat i w wyniku eksploatacji zużywa się, a więc trudno o egzemplarz bez żadnych widocznych wad. Niemniej największą wartość osiągają pojazdy niewymagające wkładu własnego, bez uszkodzeń lakierniczych i defektów karoserii oraz z idealnie zadbanym wnętrzem.

Wyposażenie

Przy wycenie samochodów brane są pod uwagę wszystkie elementy wyposażenia, które mogą mieć wpływ na wartość. Mowa nie tylko o klimatyzacji, tempomacie, elektronicznie sterowanych szybach, czujnikach parkowania czy też systemie kontroli trakcji, ale także na przykład o skórzanej tapicerce, relingach, felgach i haku. Im lepiej wyposażone jest auto, tym większą wartość rynkową osiąga.

Historia pojazdu

Auto pochodzące z polskiego salonu wyceniane będzie wyżej niż auto sprawdzane zza granicy. Atutem jest udokumentowana historia serwisowania. Ponadto wartość pojazdu bezwypadkowego jest zdecydowanie wyższa w porównaniu do samochodów po poważnych lub nawet drobnych kolizjach – wszelkie kolizje i stłuczki skutkujące ingerencją w konstrukcję auta obniżają jego wartość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.