Co można uzyskać poprzez wyłączenie lub usunięcie AdBlue?
AdBlue to roztwór mocznika, który wymagany jest do prawidłowej pracy układu SCR. Zasadniczo usunięcie AdBlue nie wymaga ingerencji mechanicznej i polega jedynie na odpowiednim zaprogramowaniu sterownika i dezaktywacji SCR za pomocą komputera. Co ważne, jest to procedura w pełni bezpieczna i odwracalna, a w wielu przypadkach pomocna przy eliminowaniu problemów związanych z układem SCR.
Na czym polega usunięcie AdBlue?
Wyłączanie AdBlue przeprowadzane jest na podobnych zasadach jak tuning elektryczny, który wykonuje się dla uzyskania lepszych osiągów silnika. Proces dezaktywacji AdBlue polega na wyłączeniu SCR przy wykorzystaniu sterownika z indywidualną mapą. Tak naprawdę system SCR zostaje uśpiony. Innym sposobem jest montaż emulatora. Co ważne, po wyłączeniu AdBlue nie są odczuwalne żadne problemy związane z działaniem silnika, aczkolwiek w ten sposób można znacząco poprawić komfort jazdy, ponieważ eliminowane są problemy związane z działaniem układu SCR. Warto jednak wiedzieć, że wyłączanie AdBlue powinno być przeprowadzane przez specjalistów, którzy dokładnie zapoznają się z układem oraz przeprowadzą diagnostykę. W Pro Race w Rzeszowie fachowcy po usunięciu AdBlue optymalizują oprogramowanie silnika, dzięki czemu eliminowane jest ryzyko pojawienia się błędów w czasie jazdy.
Przeczytaj również: Jak odświeżyć lakier samochodowy?
W jakim celu usuwane jest AdBlue?
AdBlue jest bezpośrednią przyczyną wielu problemów z działaniem pojazdów, a zwłaszcza samochodów ciężarowych. Warto bowiem wiedzieć, że AdBlue to wodny roztwór mocznika, który w czasie intensywnych mrozów zimą może zamarzać. Efekt? Problemy z rozruchem samochodu. Ponadto zamarzający płyn zmienia swoją objętość, a ponieważ większość elementów układu powstaje z tworzyw sztucznych, to o usterkę nietrudno. Na usuwanie AdBlue w Rzeszowie kierowcy decydują się głównie dlatego, że jest to problematyczny system, bardzo wrażliwy na zmiany temperatury. Po odmrożeniu roztwór ma skłonność do krystalizacji, a ponadto przyczynia się do korozji. Warto także wiedzieć, że czynnik AdBlue trzeba dolewać, a jego cena do najniższych nie należy. Układy AdBlue są tak konfigurowane, że brak płynu uniemożliwia dalszą jazdę, ponieważ silnik drastycznie traci moc, a więc samochód trzeba odstawić na serwis.
Przeczytaj również: Najczęstsze problemy z AdBlue w ciężarówkach
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana