Jak działają instalacje LPG do bezpośredniego wtrysku?

Spis treści
- Czym jest instalacja gazowa LPG i jakie ma zalety?
- Czy da się zamontować LPG w aucie z bezpośrednim wtryskiem benzyny?
- Sterowanie wtryskiem gazu
Masz samochód z bezpośrednim wtryskiem paliwa i myślisz, że instalacja LPG nie jest dla Ciebie. Nic mylnego. Prawidłowa konfiguracja instalacji gazowej uczyni Twoje auto bardziej ekologicznym i bardziej oszczędnym. Chcesz wiedzieć, jak to się dzieje i jak pracuje instalacja LPG w pojeździe z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Przeczytaj artykuł!
Czym jest instalacja gazowa LPG i jakie ma zalety?
Najlepszym sposobem na obniżenie kosztów eksploatacji samochodu jest montaż instalacji gazowej. A dlaczego? Wystarczy przyjrzeć się cenom na stacjach paliw. Z reguły ceny autogazu są dwukrotnie niższe od cen benzyny. Łatwo więc policzyć, jak szybko nastąpi zwrot z inwestycji w samochodową instalację gazową. Warto też wspomnieć o pozytywnym wpływie autogazu na kulturę pracy i dynamikę silnika, a także o wymiarze ekologicznym gazu LPG.
Przeczytaj również: Jaką instalację gazową wybrać do samochodu?
Instalacje gazowe LPG najnowszej generacji zbudowane są w wielu precyzyjnych podzespołów, zapewniających wysoki standard pracy układu oraz duże bezpieczeństwo. Są to przede wszystkim sterowniki, wtryskiwacze i reduktory gazowe, filtry fazy lotnej, a także solidne zbiorniki. Więcej informacji o budowie instalacji LPG można zdobyć, kontaktując się z producentem samochodowych instalacji gazowych Zenit Autogas Systems z Radomia.
Przeczytaj również: Instalacja LPG a żywotność silnika – jakie są zależności?
Czy da się zamontować LPG w aucie z bezpośrednim wtryskiem benzyny?
To pytanie dotyczy właścicieli większości samochodów, ponieważ niemal wszystkie współczesne konstrukcje wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa. Konwersja silnika z DI na paliwo gazowe może być realizowana według dwóch technologii. Pierwsza polega na całkowitym zastąpieniu benzyny autogazem i wtryskiwanie go bez odparowania za pomocą fabrycznych wtryskiwaczy i jest około 2-2,5 razy droższa od alternatywnej, czyli tzw. IV generacji. Ta technologia natomiast polega na dozowaniu odparowanego gazu do kanałów kolektora dolotowego przy jednoczesnym dotrysku niewielkich ilości benzyny. Pozwala to na schładzanie i ochronę wtryskiwaczy benzynowych. Takie właśnie rozwiązanie stosowane jest w nowoczesnych instalacjach Zenit najnowszej generacji.
Przeczytaj również: Czy każdy samochód może jeździć na gaz?
Sterowanie wtryskiem gazu
Technologia Zenit wykorzystuje paliwo LPG z niewielkim dotryskiem benzyny. Autogaz w fazie lotnej dostarczany jest poprzez dodatkowe wtryskiwacze. Natomiast za dawkowanie benzyny odpowiedzialne są wtryskiwacze fabryczne, których praca ograniczona jest do minimum. Dzięki temu nie są one nadmiernie obciążone, czego najbardziej obawiają się osoby, które wahają się z podjęciem decyzji o montażu instalacji gazowej. Sercem systemu jest innowacyjny Zenit Direct, który dawkuje benzynę na tyle płynnie, by nie wpływało to znacząco na ekonomikę jazdy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana