Metody przerabiania reflektorów samochodowych
Każdy samochód poruszający się po drogach europejskich musi mieć odpowiednie reflektory, spełniające normy. Natomiast w Irlandii, Anglii czy Ameryce Środkowej wymagania dotyczące świateł są inne. Kiedy więc ktoś postanawia sprowadzić dla siebie auto z tych krajów, musi się liczyć z koniecznością dostosowania oświetlenia. Jak to zrobić? Poznaj metody przerabiania reflektorów samochodowych.
Przerabianie reflektorów – alternatywa dla wymiany
W Anglii i Irlandii obowiązuje ruch lewostronny. Oświetlenie stosowane w tamtejszych samochodach jest do niego dostosowane. Kiedy jednak pojazd ma być używany na drogach europejskich, jego reflektory oślepiają innych kierowców. W takiej sytuacji istnieją tylko dwa rozwiązania:
Przeczytaj również: Po co nakłada się folie na lapmy samochodowe?
- zakup nowych świateł,
- przerabianie reflektorów tak, aby spełniały tutejsze normy.
Skorzystanie z drugiej możliwości jest znacznie tańsze. W jaki sposób dokonuje się modyfikacji reflektorów?
Samodzielne przerabianie reflektorów jest ryzykowne. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko zostało zrobione poprawnie, lepiej skorzystaj z pomocy specjalistów. Zakres ich usług obejmuje nie tylko modyfikację reflektorów na europejskie, ale też przerabianie ich na Xenony oraz regenerację. Te i wiele innych usług świadczy na przykład firma TMC MC działająca na terenie Wielkopolski.
Metody przerabiania reflektorów
Soczewka lampy samochodowej składa się z 3 elementów:
- szkła soczewki,
- lustra soczewki,
- metalowej przesłony.
Przeróbka reflektorów na europejskie polega na wymianie metalowej przesłony. To właśnie ona odpowiada za to, jak świeci cała lampa. Można wymienić ją na ruchomą, sterowaną silniczkiem albo elektromagnesem, dzięki czemu uzyskuje się soczewkę Bi – na krótkie i długie światła.
Są też sytuacje, kiedy sprowadzone auto ma jedną żarówkę do kierunkowskazu i światła pozycyjnego. Jest to niezgodne z europejskimi przepisami i niebezpieczne dla kierowcy. W takiej sytuacji skutecznym sposobem na poprawę widoczności kierunkowskazu będzie montaż paska LED. Aby go wykonać, należy:
- wyjąć lampę,
- zdemontować lampę – w przypadku lamp klejonych trzeba użyć opalarki ustawionej na 300-350 stopni, aby rozgrzać klej i zdjąć klosz;
- przykleić lub przykręcić pasek LED oraz wyciągnąć jego przewody zasilające przez otwór technologiczny,
- złożyć lampę i znowu zgrzać klej,
- podłączenie przewodów tak, żeby LED-y gasły po włączeniu świateł zasadniczych.
Inne normy dotyczące oświetlenia aut obowiązują też w USA. Reflektory świecą w nich symetrycznie. Sprowadzając pojazd z tego kraju, należy przystosować lampy do polskich wymogów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana