Naprawa układu wydechowego czy wymiana na nowy?

Kiedy układ wydechowy zaczyna szwankować, zazwyczaj pierwszym objawem jest większy hałas w kabinie samochodu. Często wskazuje on na powstanie dziury w tłumiku albo przerwanie łączenia. Przyczyną jest na ogół postępująca korozja. Rdza to prawdziwy wróg wydechu, ale co zrobić, kiedy już spowoduje uszkodzenia? Co będzie lepsze, naprawa układy wydechowego, czy wymiana na nowy?
Najczęstsze usterki układu wydechowego
Układ wydechowy wykonany jest ze stalowych elementów, które niestety są podatne na rdzę. Dodatkowo jego umiejscowienie naraża go na kontakt z wilgocią uliczną i wodą z kałuż, co może przyśpieszać korozję. Wspomniane na wstępie nieszczelności, dziury i ubytki w układzie oddechowym to jedna z najczęstszych usterek układu wydechowego. Oprócz niej zdarzają się też:
pęknięcie katalizatora,
przerwanie przewodów od sondy lambda,
poluzowanie wieszaka, na którym zawieszony jest układ wydechowy,
zapchanie filtra DPF/FAP.
W jakich sytuacjach rozwiązaniem problemu będzie naprawa układu wydechowego, a kiedy należy wymienić go na nowy?
Kiedy naprawa układu wydechowego wystarczy?
Tworzenie się dziur w tłumiku zwykle nie wymaga jego wymiany. Często w zupełności wystarczy wypełnić ubytek. Właśnie w ten sposób powszechnie rozwiązuje się problem.
W przypadku pęknięcia katalizatora można wybrać się do dobrego warsztatu samochodowego, który spawa katalizatory. Naprawa będzie kosztowała mniej niż wymiana, a okazuje się równie skuteczna. Problemem podlegającym prostej naprawie jest też obluzowanie wieszaka układu wydechowego. W każdym przypadku warto skonsultować się z mechanikiem, który oceni czy dane uszkodzenie podlega naprawie i czy jest ona opłacalna. Wartym polecenia miejscem we Wrocławiu jest Firma handlowo-usługowa Klaudiusz we Wrocławiu.
Kiedy trzeba wymienić układ oddechowy?
Choć w zdecydowanej większości przypadków naprawa uszkodzonych elementów układu wydechowego wystarczy, niekiedy konieczna jest ich wymiana. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, kiedy rdza nie jest jedynie punktowym problemem, ale rozprzestrzeni się także na wnętrze tłumika, wkład katalizatora lub filtr cząsteczek stałych, powodując liczne ubytki. Wtedy naprawa może być jedynie tymczasowym rozwiązaniem, ale z pewnością niewystarczającym. Najbezpieczniejszym wyjściem będzie wymiana skorodowanych elementów na nowe.
Warto regularnie sprawdzać stan układu wydechowego i reagować od razu, kiedy tylko pokażą się pierwsze symptomy korozji. Bieżące naprawy pomogą uniknąć przedwczesnej konieczności wymiany części, co znowu przełoży się na niższe koszty.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Auto-Moto-Max Nowosieleccy D.M.
Samochody - blacharstwo, lakiernictwo
woj. małopolskie30-798 Kraków, Tadeusza Śliwiaka 53
-
Adkar Zarzycki. Pomoc Drogowa 24 h, Holowanie
Pomoc drogowa, holowanie pojazdów
woj. lubuskie66-400 Gorzów Wielkopolski, Kostrzyńska 76
-
Motocars Mateusz Kuta
Samochody - stacje obsługi, mechanicy
woj. małopolskie33-207 Żdżary, Tarnowska 71
-
Warsztat samochodowy Juro-Trans
Samochody - stacje obsługi, mechanicy
woj. dolnośląskie58-530 Kowary, Zamkowa 9