Podstawowe elementy elektroniki instalacji gazowej i ich funkcje
Elektronika instalacji LPG to kluczowy element, który decyduje o sprawności działania całego systemu. Współczesne instalacje gazowe w samochodach są precyzyjne i szybkie, aby móc współpracować z nowoczesnymi, dynamicznymi sterownikami samochodów. Instalacje LPG mają zapewnić komfortową i ekonomiczną jazdę przez lata, a wszystko za sprawą zaawansowanych technologicznie układów elektronicznych.
Elektronika instalacji gazowych w samochodach. Podstawowe informacje
Współczesne systemy gazowe LPG są w pełni dostosowane do potrzeb silnika. Punktem wyjścia dla każdej instalacji jest założenie, że ma ona pracować w taki sposób, aby sterowniki i czujniki w silniku nie wychwyciły różnicy, że paliwem jest gaz, a nie benzyna. System elektroniczny reaguje w czasie rzeczywistym na ewentualne zmiany i koryguje pracę pozostałych elementów . Nowoczesna elektronika doskonale naśladuje system zasilania benzyną, przez co jazda na autogazie jest komfortowa i nie powoduje skutków dla silnika.
Elektronika instalacji gazowej to różnego rodzaju komponenty o niejednorodnych funkcjach. Jakość poszczególnych podzespołów wpływa na sprawność całej instalacji. Najlepsze na rynku układy elektroniczne do instalacji LPG dostępne są w AG Sklep, który prowadzi także sprzedaż internetową.
Podstawowe układy elektroniczne w instalacji LPG
Jednym z ważniejszych modułów elektronicznych w całej instalacji jest ECU, czyli elektroniczny moduł sterujący, który nadzoruje pracę silnika i jego podzespołów. Jest to mikroprocesor przyjmujący dane z czujników. Na ich podstawie oraz zapisanych danych standardowych jednostka dobiera prawidłowe parametry pracy dla silnika. ECU nazywane jest kontrolerem, ponieważ z niego wychodzą polecenia dla rozmaitych elementów jednostki napędowej. Z kolei sterownik LPG to komputer sterujący, czyli moduł zarządzający obiegiem paliwa. Dawkuje gaz do cylindrów i zapewnia odpowiednią mieszankę gazową, a więc decyduje o ekonomicznej i płynnej jeździe.
Kolejny moduł to przełącznik gazu, który umożliwia przełączenia paliwa z benzyny na gaz i wskazuje poziom gazu w zbiorniku. Z kolei MAP sensor to czujnik ciśnienia bezwzględnego i ciśnienia LPG w kolektorze dolotowym. Pomiary ciśnienia są niezwykle ważne dla prawidłowej pracy silnika i przekładają się na ilość paliwa dostarczanego do komory spalania. Natomiast czujnik temperatury reduktora LPG to element, który odpowiada za badanie i przekazywanie informacji o temperaturze parownika. Tak naprawdę wskazania czujnika decydują o momencie przełączania się silnika na zasilanie gazowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana