Z jakich prac składa się regeneracja siłowników?
Siłownik hydrauliczny to ważny element wielu urządzeń, na przykład dźwigów. W siłownikach znajduje się ciecz, która przesuwa organ roboczy, czyli tłok, co skutkuje ruchem posuwistym tłoczyska. Praca siłowników wiąże się z występowaniem ogromnych obciążeń. Siłowniki wykorzystywane są do podnoszenia ciężkich ładunków i często pracują w trudnych warunkach, co pozostaje nie bez wpływu na ich żywotność.
Na czym polega regeneracja siłowników
Regeneracja siłowników w znacznej mierze opiera się na obróbce materiałowej. Specjalistą w tej dziedzinie jest Truck-Motor. Czynności, jakie podejmowane są podczas naprawy siłowników to:
Przeczytaj również: Kiedy konieczny jest montaż nowych szyb samochodowych?
Wymiana tłoczysk i uszczelnień
Czyszczenie i smarowanie podzespołów
Wymiana cylindrów
Podczas regeneracji siłownik jest demontowany, a poszczególne elementy są dokładnie czyszczone i obrabiane w celu uzyskania idealnie gładkiej powierzchni. Elementy najbardziej wyeksploatowane i nienadające się do naprawy są wymieniane. Nie zawsze konieczna jest wymiana tłoczysk i cylindrów – tłoczyska można szlifować i chromować a cylindry zwykle oddaje się do honowania. Po zakończeniu obróbki części siłowników muszą zostać nasmarowane, co pozwala na zmniejszenie sił tarcia występujących w czasie pracy tłoczyska. Po regeneracji każdy siłownik powinien zostać przetestowany pod kątem występowania ewentualnych nieszczelności.
Przeczytaj również: Ekologiczny aspekt turbosprężarki
Dlaczego siłownik warto oddać do regeneracji?
Wymiana siłownika hydraulicznego wiąże się z niemałym wydatkiem, dlatego zawsze warto najpierw zlecić regenerację. Szacuje się, że koszty naprawy wynoszą niespełna 50% kosztów wymiany siłownika na nowy. Co więcej, urządzenie po naprawie ma przywrócone właściwości pierwotne, a to oznacza, że siłownik po regeneracji może posłużyć jeszcze przez wiele roboczogodzin.
Przeczytaj również: Kiedy i jak często najlepiej wymieniać płyn chłodniczy?
Opłacalność regeneracji siłowników hydraulicznych oceniana jest po dokonaniu dokładnej ekspertyzy technicznej. Zdarzyć się może, że serwis odmówi naprawy siłownika z powodu niskiej opłacalności – dzieje się tak zwłaszcza w przypadku mocno wyeksploatowanych elementów. Siłownik można oddać do regeneracji, gdy pojawią się pierwsze symptomy świadczące o zużyciu oraz gdy dojdzie do uszkodzeń mechanicznych na skutek awarii lub standardowej eksploatacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana