Artykuł sponsorowany

Co robić, gdy wynajęty samochód uległ awarii?

Co robić, gdy wynajęty samochód uległ awarii?

Usługa wynajmu samochodów cieszy się dużym zainteresowaniem w naszym kraju. Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się wypożyczaniem pojazdów zarówno na krótki, jak i długi okres. Auta wynajmowane są w celu wyjazdu na wakacje z rodziną czy specjalne okazje, takie jak ślub. Podczas podróży wypożyczonym samochodem kierowcę mogą dopaść niespodziewane problemy, wśród których należy wymienić awarię auta. Co zrobić, gdy wynajęte auto ulegnie awarii?

Należy jak najszybciej poinformować wypożyczalnie

Nagła usterka pojazdu to zawsze nieprzyjemna sytuacja, która jednak może zdarzyć się każdej osobie zarówno regularnie korzystającej z samochodu, jak i sporadycznie wyjeżdżającej na drogę. O ile w przypadku własnego auta zazwyczaj wiemy jak postępować w takiej sytuacji, to jak zachować się, gdy awaria dopadnie samochodu z wypożyczalni?

Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klientów w firmie Abacus Car Rental, która zajmuje się wypożyczaniem samochodów na terenie całej Polski: W takiej sytuacji o wystąpieniu awarii jak najszybciej należy powiadomić jednego z pracowników wypożyczalni, z której auto zostało wynajęte. Trzeba zrobić to od razu po zauważeniu problemów z pojazdem. Dalsza jazda może tylko pogłębić usterkę. Większość wypożyczalni prowadzi całodobowe infolinie, aby klient mógł skontaktować się z nimi o każdej porze dnia i nocy. Konsultanci pełniący dyżur pod wskazanym numerem telefonu są odpowiednio przeszkoleni i wiedzą co zrobić w przypadku wystąpienia problemów z samochodem. Udzielają oni pełnego wsparcia klientom oraz przekazują instrukcje na temat podjęcia dalszych kroków.

Co dalej?

Po przyjęciu zgłoszenia awarii wypożyczalnie są zobowiązane do jej naprawienia. W niektórych przypadkach wystarczy pomoc mechanika, który awarię naprawi na miejscu, bez konsekwencji dla najemcy, który będzie mógł kontynuować dalszą jazdę. Jeśli usterka jest poważniejsza, pracownicy wypożyczalni odbierają uszkodzony pojazd oraz zabierają go do warsztatu samochodowego, w którym awaria jest naprawiana. Najlepsze wypożyczalnie na ten czas zapewniają klientom samochód zastępczy.

Czy najemca ponosi odpowiedzialność za awarię wypożyczonego auta?

Po zgłoszeniu awarii do wypożyczalni oraz odebraniu samochodu od najemcy trzeba zastanowić się, kto zapłaci za naprawę auta. Najemca ponosi odpowiedzialność za powstałą usterkę tylko w przypadku, gdy awaria nastąpiła z jego winy. Niewłaściwa eksploatacja i użytkowanie pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem to najczęstsze przyczyny powstawania różnych awarii. Jeżeli najemca korzystający z usług firmy zajmującej się krótkoterminowym wynajmem samochodów nie stosuje się do zasad prawidłowej eksploatacji pojazdu, to jest on zobowiązany do pokrycia całości kosztów związanych z naprawą uszkodzonego auta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.