Czy do każdego samochodu można zamontować instalację gazową?
Coraz więcej kierowców z niepokojem obserwuje stale rosnące ceny paliw na stacjach benzynowych. I chociaż ten cykl podwyżek nie ominął także gazu, to montaż instalacji gazowej w aucie wciąż jest bardzo opłacalny, nawet gdy pojazd pokonuje pół tysiąca kilometrów miesięcznie. Oczywiście wtedy na zwrot kosztów związanych z montażem trzeba będzie poczekać troszkę dłużej niż gdybyśmy jeździli w dłuższe trasy, ale i tak warto.
Jakie wyróżniamy rodzaje instalacji LPG w samochodach?
Najpowszechniej stosowana jest instalacja IV generacji – sekwencyjna (wielopunktowa), o takiej samej liczbie wytrysków gazu jak cylindrów w silniku, które umieszcza się w kolektorze dolotowym. Ilość paliwa dokładnie odpowiada zapotrzebowaniu silnika, a odpowiednia dawka jest pobierana na podstawie danych pobieranych z czujników. Pozostałe rodzaje instalacji LPG w samochodach:
Przeczytaj również: Wymiana filtrów gazowych w samochodzie - kiedy to konieczne?
I generacji – najmniej oszczędna ze wszystkich,
II generacji – montowana przede wszystkim w autach z wytryskiem jednopunktowym,
III generacji – najrzadziej spotykany rodzaj instalacji,
V generacji – stosowana w silnikach FSI i TSI.
Czy są samochody, które nie tolerują instalacji LPG?
Montaż instalacji gazowej można przeprowadzić w samochodach wszystkich marek. Właśnie w tym specjalizuje się firma AUTO GAZ Wojciech Wieczorek, która korzysta z nowoczesnych, a przy tym bardzo korzystnych rozwiązań. Oczywiście jest to kwestia doboru odpowiedniej instalacji. Jedne pojazdy będą wymagały bardziej czasochłonnych, a co za tym idzie droższych rozwiązań, w innych z kolei zamontowanie instalacji LPG pójdzie po prostu sprawniej. Najmniej wymagające są np. samochody marki Honda, Mitsubishi czy silniki produkcji Volkswagena.
Przeczytaj również: Czy każdy samochód może jeździć na gaz?
Jak dbać o samochód na gaz?
Oprócz rutynowego przeglądu, który należy wykonać raz do roku, warto także zgłaszać się do odpowiedniej stacji po każdorazowym przejechaniu od 10 do 15 tys. km. W samochodzie na gaz częściej wymienia się świece i przewody wysokiego napięcia. Nie wolno zapominać również o filtrach powietrza. Ich podmiana nie jest ani kosztowna, ani ciężka, a jakże potrzebna do prawidłowej pracy całej instalacji. Oczywiście w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości takich jak np. przegrzewanie się silnika czy problemy z utrzymaniem właściwego poziomu płynu chłodniczego, należy bezzwłocznie udać się do warsztatu.
Przeczytaj również: Jak działają instalacje LPG do bezpośredniego wtrysku?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana