Artykuł sponsorowany

Przygotowanie auta do sprzedaży – kosmetyka samochodu

Przygotowanie auta do sprzedaży – kosmetyka samochodu

Planując sprzedaż używanego samochodu należy postarać się, aby go dobrze zaprezentować. Auta w dobrym stanie po specjalnych zabiegach pielęgnacyjnych wyglądają jeszcze atrakcyjniej i częściej przyciągają uwagę klientów. Jednak odświeżenie wizerunku przydaje się zawłaszcza pojazdom zaniedbanym, które utraciły już swój fabryczny blask. Ich wizerunek i ogólną prezencję można zdecydowanie poprawić kilkoma podstawowymi zabiegami kosmetycznymi.

Bez względu na to czy na sprzedaż wystawiony jest samochód w idealnym stanie technicznym czy z usterkami, jego wygląd zawsze będzie miał znaczenie dla przyciągnięcia zainteresowania klientów. W sytuacji gdy serwisy internetowe prezentują w swoich katalogach ogromną liczbę używanych samochodów, klienci zatrzymują wzrok na zdjęciu tylko na krótką chwilę. Te sekundy mają więc podstawowe znaczenie dla powodzenia sprzedaży.

Przeczytaj również: Jak szybko sprzedać samochód elektryczny?

Zrobić wrażenie od pierwszego spojrzenia

– Wygląd auta jest jednym z najważniejszych elementów oceny oferty, a przyciągnięcie pierwszej uwagi często decyduje o powodzeniu sprzedaży i osiągniętej cenie – mówi specjalista z Gloss Factory Marek Glinkowski, sklepu internetowego specjalizującego się w sprzedaży kosmetyków i akcesoriów do pielęgnacji aut. –  Praca i wydatki włożone w przygotowanie auta do prezentacji mogą więc przynieść wymierne korzyści: skrócić czas szukania klienta czy wpłynąć korzystnie na wysokość wynegocjowanej ceny. Warto więc przed wystawieniem oferty zadbać o wyjątkowy wygląd karoserii, wnętrza pojazdu, a nawet umyć silnik.

Przygotowując auto na sprzedaż właściciel powinien wykorzystać wszystkie możliwości poprawy wyglądu samochodu – samo umycie karoserii to zdecydowanie za mało. Należy zadbać, aby świeży wygląd odzyskała nie tylko karoseria, ale także koła, elementy plastikowe, szyby. W środku samochodu nie wystarczy posprzątanie i odkurzenie, przed sprzedażą warto odświeżyć tapicerkę i zadbać o lśniącą deskę rozdzielczą.

Przeczytaj również: Jak wybrać komis samochodowy?

Mycie wstępne – krok pierwszy

Solidne mycie samochodu najlepiej przeprowadzić w myjni bezdotykowej – chyba że właściciel auta ma własne, odpowiednio przygotowane stanowisko. Pierwszym krokiem jest nałożenie piany aktywnej. To preparat do wstępnego mycia, który rozmiękcza mocno przywierający brud i ułatwia jego usuwanie. Dociera także w trudno dostępne zakamarki, np. w miejsca styku emblematów z karoserią, w szczeliny między maską a błotnikiem czy do elementów osłony chłodnicy. Piany nie wolno nakładać na rozgrzany od słońca samochód – w ciepłe dni należy operację przeprowadzić w cieniu. Rozprowadzanie środka pianownicą należy rozpocząć od dołu i prowadzić do góry – najpierw pokrywa się nią koła i felgi, potem drzwi, maskę i szyby, a na końcu dach. Po kilku minutach pianę należy spłukać wodą w odwrotnej kolejności, czyli od dachu po koła.

Jeśli na lakierze pozostaną jeszcze trudne zabrudzenia – ptasie odchody, żywice, zaschnięte owady czy mocno przywierające kawałki asfaltu na felgach należy zastosować specjalistyczne preparaty przeznaczone do usuwania silnych zabrudzeń. Środki dopasowane do rodzaju nalotu sprzedają sklepy z kosmetykami do autodetailingu.

Dopiero po takim przygotowaniu można przystąpić do właściwego czyszczenia auta szamponem samochodowym. Po rozcieńczeniu w wodzie rozprowadza się go po powierzchni specjalną gąbką lub rękawicą, a potem spłukuje wodą.

Woskowanie – efektowy wygląd lakieru

Tak przygotowany samochód jest gotowy od zewnątrz do ostatniego etapu pielęgnacji karoserii – woskowania. Nakładanie i wcieranie tego preparatu zapewnia lepszą ochronę lakieru, jednak podczas przygotowania auta do sprzedaży większe znaczenia ma wpływ tego zabiegu na poprawę wyglądu karoserii.

Wosk wypełnia mikrorysy w lakierze, które choć są trudne do zobaczenia, to przed fachowym okiem ujawnią złą kondycję powłoki. Preparat ma także duży wpływ na kolor – wydobywa intensywną głębię barwy oraz przywraca połysk. Po woskowaniu karoseria wygląda znacznie lepiej, często wręcz prezentuje się tak, jakby samochód wyszedł prosto z fabryki.

Planując sprzedaż auta warto zastosować carnaubę, wosk naturalny pozyskiwany z liści palm brazylijskich. Jest to preparat twardy i wciera się go nieco trudniej niż wiele łatwych w użyciu wosków syntetycznych, ale daje znakomity efekt wizualny. Poza tym wydziela po zabiegu charakterystyczny, przyjemny zapach, który na pewno wpłynie pozytywnie na zmysły potencjalnego nabywcy.

Oprócz karoserii warto woskowaniu poddać także felgi. Zwłaszcza te wykonane z aluminium będą po tym zabiegu wyglądały jeszcze atrakcyjniej.

Mycie wnętrza dla komfortu kierowcy

Wystawiając używane auto na sprzedaż należy także poprawić wygląd wnętrza samochodu. Porządek i czystość to podstawa, ale trzeba zadbać także o lepszy wygląd tapicerki oraz poprawę stanu elementów plastikowych, zwłaszcza deski rozdzielczej.  

Mycie tapicerki oraz wykładzin na podłodze i w bagażniku można wykonać tym samym, specjalistycznym środkiem. Preparat należy wcierać ściereczkami z mikrofibry, a w wypadku poważniejszego zabrudzenia trzeba użyć miękką szczoteczkę. Innego rodzaju środków czyszczących wymaga tapicerka skórzana. Po umyciu nimi foteli należy wytrzeć je suchą, miękką szmatką. Skóra naturalna wymaga także cyklicznych zabiegów konserwacyjnych, ale przed sprzedażą warto dodatkowo nałożyć nawilżający środek pielęgnacyjno-ochronny jeszcze raz. Obicie będzie lepiej wyglądać, a jego powierzchnia stanie się bardziej miękka i przyjemna w dotyku.

Uwagę należy poświęcić także wewnętrznym elementom plastikowym i gumowym uszczelkom. Szczególnie ważny jest wygląd tablicy rozdzielczej. Oprócz przetarcia miękką ściereczką z preparatem czyszczącym, trzeba potem wetrzeć jeszcze środek konserwujący i antystatyczny – bardzo dobrze nadają się do tego produkty na bazie wosków naturalnych. Można wybrać, czy plastik ma być matowy czy z połyskiem.

Natomiast uszczelki należy przetrzeć środkiem na bazie silikonu – to nie tylko zakonserwuje te elementy drzwi, ale sprawi, że będą także wyglądać lepiej. Efekt krystalicznie czystych szyb zapewni umycie ich od środka. Należy użyć preparatu, który skutecznie usunie ślady po palcach i tłuste plamy oraz nie pozostawi smug. Środek czystości należy rozprowadzać mikrofibrą do samochodu, uważając jednocześnie, aby nie spływał on na elementy plastikowe w kabinie.

Szczegóły są ważne – opony, światła, silnik

Czyste, wypielęgnowane karoseria i felgi oraz zadbane wnętrze to podstawowe elementy wizerunku  atrakcyjnego auta. Można jednak poprawić jeszcze szczegóły, które dodatkowo podniosą estetyczny wygląd samochodu.

Opony pojazdu można poddać dressingowi. Gumowe elementy kół tracą swoją naturalną, głęboką czerń już po kilku miesiącach używania. Na szczęście przywracają ją specjalne preparaty stosowane chętnie przez miłośników autodetailingu.

Można także usunąć matową powłokę, która osadza się z czasem na plastikowych obudowach świateł. Zabieg ten wymaga delikatnego polerowania specjalnymi pastami, jednak w ich efekcie znika brzydki nalot. Dodatkowo można nałożyć powłokę zabezpieczającą przed słonecznym promieniowaniem UV.

Warto także zadbać o czysty silnik. Klient z pewnością będzie chciał zajrzeć pod maską, warto więc usunąć z niego nagromadzone smary i inne brudy. Do mycia przeznaczone są specjalne płyny rozpuszczające ropopochodne nieczystości, które usuwa się wycierając szmatką. Jednak mycie silnika musi odbywać się w miejscu do tego przygotowanym, aby nie zanieczyszczać środowiska. Niestety nie wszystkie myjnie mają takie stanowiska.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.